nedjelja, 12. lipnja 2016.

Knjiga dana: Bilježnica, Nikolas Sparksa, ljubavni roman za sva vremena



Nicholas Sparks je najpoznatiji srcelomac i autor knjiga koje se čitaju u jednom dahu, porodični čovjek i romantična duša koja nas rasplače za manje od 30 sekundi. Napisao je preko 18 knjiga, koje su se prodale u preko 80 miliona primjeraka širom svijeta i prevedene su na 45 različitih jezika. Neke od njih poslužile su i za pravljenje holivudskih filmova, kao što su: “Poruka u boci” (Message in bottle), “Bilježnica” (Notebook), “Noć u Roterdamu” (Nights in Rodanthe), “Dragi Džone” (Dear John), “Poslednja pesma” (The Last Song)… Ne sumnjamo da vam je sve ovo poznato i da ste većinu već odgledali. Međutim, ako ste pogledali film, a niste pročitali knjigu – niste ništa uradili. Podsjetićemo vas još jednom zbog čega upravo Sparks zaslužuje da bude na prvom mjestu kada su u pitanju ljubavni romani!
Knjiga koju je Sparks objavio još 1996. godine. Sjećate se glavnih likova Noe (Noah) i Ali (Allie)? Noa posjećuje staru i polusenilnu ženu Ali koja boravi u domu za starije i nemoćne. On odluči da joj pročita priču zapisanu u staroj bilježnici. U njoj je detaljno opisano svjedočanstvo mladoga para čija je strastvena veza bila prekinuta nakon što su se razdvojili tokom Drugog svjetskog rata. Osim tadašnjih prilika u zemlji, glavni razlog za razdvajanje ljubavnika bili su prigovori Alinih roditelja, pripadnika visoke građanske klase, koji su smatrali da Noa nije prava prilika za nju. Sedam godina kasnije, par se ponovno pronašao, i iako shvaćajući da su im se životni putevi potpuno razišli, oni ne mogu odoljeti, a da si ne pruže drugu priliku… Glavne uloge izvrsno su odigrali slavni holivudski glumci Džena Roulends (Gena Rowlands) i Džejms Garner (James Garner). Knjiga je izvrsna i ako je niste pročitali, obavezno to odmah učinite!
Najljepši citati:
Nisu se baš slagali o puno stvari. Ustvari, rijetko su se slagali oko ičega. Prepirali su se neprestano i izazivali međusobno svaki dan. Ali unatoč svojim različitostima, imali su jednu stvar zajedničku: bili su ludi jedno za drugim.
Ja sam kao i svaki drugi muškarac, čovjek sa jednostavnim željama i razmišljanjem koji  živi sasvim običan život. Niko mi nije posvetio neki spomenik i verujem da će moje ime biti zaboravljeno ubrzo nakon što napustim ovaj svet. Ali u ovom običnom životu uspeo sam da dobijem poštovanje i ljubav najlepše osobe koja je ikada živela na zemlji koju sam voleo svim srcem, a to mi je bilo dovoljno za ceo jedan život.
Ljetne romanse počinju iz raznih razloga, ali na kraju krajeva, sve imaju jednu stvar zajedničku. One su zvijezde padalice, spektakularan trenutak svijetlosti u nebu, prolazni tračak vječnosti i u trenu nestanu.

Bilo je stvarno, zar ne? Ti i ja. Tako davno, bili smo samo dvoje djece. Ali uistinu smo se voljeli, nismo li?

Mogao bih biti zabavan, ako želiš. Mogao bih biti maštovit... pametan, praznovjeran, hrabar? Mogu biti lak na nogama. Mogu biti sve što poželiš. Samo reci što i bit ću to za tebe.

Možeš li prestati razmišljati o tome što svi žele? Prestani misliti o tome što ja želim, što on želi, što tvoji roditelji žele. Što ti želiš?

Ali to jest ono što mi radimo! Svađamo se! Ti meni kažeš kada sam arogantan k***** sin, a ja tebi kada si gnjavatorica! Što i jesi 99 posto vremena. Ne bojim se povrijediti tvoje osjećaje, imaš oko dvije sekunde oporavka, nakon čega ponovno gnjaviš.

Ako si ti ptica... I ja sam ptica.

Bi li htjela učiniti nešto za mene, molim te? Možeš li zamisliti svoj život? Za 30, 40 godina od sada, gdje se vidiš? Ako je s njim, onda idi, odlazi! Već sam te jednom izgubio, mislim da mogu ponovno, ako je to ono što uistinu želiš.

Ovdje je moja draga. Gdje je ona, tamo je moj dom.

Neće biti lako. Bit će uistinu teško. Morat ćemo raditi na ovome svaki dan, ali ja to želim jer želim tebe. Želim cijelu tebe, zauvijek, ti i ja, svaki dan.

Nema komentara:

Objavi komentar